Meny
Varumärken

Villkor

Priser

Priserna på hemsidan/katalogen gäller tillsvidare. Moms (25 %) är inräknad i alla priser. Om momsen ändras, justeras våra priser motsvarande. Vi reserverar oss för pris- och konstruktionsändringar samt reservation mot tryckfel.

Betalningsvillkor 

Varor i WebShopen expedieras med Klarna Checkout,  Payson kortbetalning/Direktöverföring via Bank vid beställnings tillfället. (kontant vid beställning) eller Förskottsbetalning direkt till vårt PG 792 808-8

Spalock: Ska alltid betalas innan produktionen påbörjas som ett godkännande av ordern, leveranstid 5-8 veckor efter godkänd order.

Spabad: Via Klarna Checkout, alternativt: 20% i handpenning vid order, resterande en vecka innan leverans, alternativt: förskottsbetalning på hela beloppet.

Betalning av spabad skall alltid ske genom inbetalning på vårt bankgiro alternativt direktöverföring.

Alternativt så kan vi också erbjuda Finansiering via Wasa kredit med betaltider mellan 3 - 144 månader. Kontakta oss för vidare information om finansiering.
 

Leverans 

OBS! Samtliga leveranstider räknas från det att ordern är bekräftad (betalningen är registrerad på vårt konto), ej från order datum. De flesta varorna utlevereras inom 1 - 5 dagar från vårt lager, EU lager eller direkt från fabrik/Grossist. Gäller ej specialbeställda varor som spalock t.ex
Vi skickar de flesta varor med DB Schenker,Posten eller Bussgods.

Normalt finns våra spabad för snabb  leverans från EU lager (1,5 - 2,5 v). Vid specialkonfigurationer så blir det fabriksbeställningar med längre leveranstid. (10-12 veckor vid beställning från Fabrik)

Fraktvillkor

Fritt vårt lager.  Frakt kostnad tillkommer.

Fraktvillkor spabad

Frakt av SPABAD till tomtgräns ingår i priset på Spabad. Du som kund måste ombesörjer avlastning med traktor eller gaffeltruck.


Installation/Entreprenad

SPAPRYLAR.SE utför ej montering, grävning, service mm utan hänvisar till av oss rekommenderad installatör/entreprenör.

Rekommenderad installatör/entreprenör är ansvarig för att arbetet utförs korrekt. All dialog angående installation/entreprenad skall föras direkt med installatör/entreprenör.

Returer

Kunden har enligt distanshandelslagen 14 dagars ångerrätt, från dagen som varan har levererats. 

Om du vill utnyttja ångerrätten eller göra en retur så skicka produkten enligt nedanstående.  
OBS kunden ombesörjer och ansvarar för returfrakten.

Produkten skall returneras i obegagnat och oförändrat skick likväl som produktens originalförpackning och inner-emballage. 
Undvik att tejpa direkt på originalförpackning. Om produkten hanterats utöver våra riktlinjer till er som kund så bibehåller Spaprylar.se sin rätt att utföra en värdeminskning motsvarande produktens förändrade skick.
 
Packa er retur på ett sätt som förhindrar att fraktskador kan uppstå under transport. Vi ersätter inte produkter som fraktskadas under transporten till oss. 
 
Returer kan inte skickas mot Postförskott/Efterkrav och måste gå direkt till mottagaren Spaprylar.se som företagspaket: 
Spaprylar.se
Ö Nygatan 88
931 35 Skellefteå
 

Bifoga kopia på ordersedel / kvitto med en kort beskriving av vad som blev fel. Önskar du en ny vara så måste du göra en ny beställning. Returen krediteras separat.

Vill du ha kontakt med oss angående retur ring 070-641 40 76 eller maila oss på  butik@spaprylar.se

Ange ALLTID ditt ordernummer, bifoga kopia på order eller faktura för snabbare hantering.
Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning att ske senast trettio (30) dagar från det att vi tagit emot returen. 

RETURFRAKT - OBS endast  (företagspaket) direkt till Spaprylar.se.  Retur som skickas till ombud kan inte hämtas av oss.

OBS ! Specialanskaffade och Specialtillverkade varor tas inte i retur

Garantier

Under förutsättning att köparen följer monterings- och skötselanvisningar i enlighet med säljarens instruktioner, har alla våra produkter två års garanti på eventuella tillverknings- och materialfel från leveransdagen, detta gäller ej delar som byts ut på garanti då ordinarie inköpsdatum gäller. Garantin gäller inte vid skador som uppstår p.g.a. påverkan av frätande syror (vätskor), lutning(ar), ogräsbekämpningsmedel, eller liknande.
Obs! vid garantireparation/service av spabad står inte SPAPRYLAR.SE för demontage av trall etc eller för lyft av spabad om detta skulle krävas. Det åligger kund att se till att en tekniker har lätt åtkomst till spabadet (minimum 60 cm runt om hela badet)  för att kunna genomföra nödvändig service.

Serviceteknikerna som SPAPRYLAR.SE anlitar åker maximalt 200 km enkel väg för garantiåtgärd. Därefter tillkommer km-taxa enligt serviceteknikerns villkor på kundens bekostnad.

Varan skall vara använd med gott omdöme och i normal omfattning till det avsedda ändamålet. Säljarens ansvar är begränsat till leverans av ny vara, reparation eller viss återbetalning av köpeskillingen enligt säljarens val. Såvitt inte annat överenskommits, svarar köparen för fraktkostnaden till leverantören, demontage av defekt detalj och återuppsättning av utbytt eller reparerad enhet. Garantin omfattar dock ej normala förslitningsdetaljer såsom glödlampor, packningar, axeltätningar och dylikt, ej heller skador som orsakats av fasbortfall, strömstötar eller andra yttre orsaker, ej heller för korrosions- och deformationsskador orsakade av för hög temperatur, för höga klor- eller salthalter, felaktigt pH-värde och alkalinitet. I intet fall kan säljaren göras ansvarig för direkta eller indirekta skador, följdskador eller förluster för köparen. Om produkten modifieras gäller inte garantin.

Reklamationer

Innan eventuell reklamation, kontrollera att ni inte missat något i SPAPRYLAR.SE köpevillkor. Reklamation av vara skall ske så snart felet upptäcks eller inom skälig tid. Vid reklamation av vara måste varan skickas till SPAPRYLAR.SE för kontroll/reparation innan vi skickar ny vara. Om köparen vill ha en ny vara skickad innan vi fått den gamla måste kunden betala varan, vi skickar ev. kredit när vi mottagit den reklamerade varan och godkänt reklamationen. Alla reklamationer skall göras skriftligen på SPAPRYLAR.SE för reklamationer avsedda blankett. Den kan skickas till dig via E-post eller vanlig post.

Gör så här:

  • Kontakta SPAPRYLAR.SE för att få en reklamationsblankett
  • Fyll i reklamationsblanketten
  • Posta reklamationsblankett, inköpskvitto och foto på skada. Foto går också bra att e-posta till forsaljning@spaprylar.se

Force Majeure

Arbetskonflikt, eldsvåda, krig, mobilisering, valutarestriktioner, materialbrist, knapphet på transportmedel, fel i leveranser från underleverantör etc. eller omständighet av vad slag det må vara, utom vår kontroll, som inverkar på avtalade priser och leveransens fullgörande, berättigar säljaren efter eget val till förlängning av leveranstiden eller till att helt eller delvis annullera avtalet utan skyldighet för säljaren att härför utgiva ersättning.

Skadestånd - ersättning

SPAPRYLAR.SE ersätter inte kostnader som uppstår för kund (ex. hantverkare, vattenbilar, markentreprenörer osv.) vid ev. sen leverans, fel i leverans, trasigt gods eller annan orsak av vad slag det än må vara. Vi rekommenderar att du som kund beställer varorna i god tid innan montering och säkerställer att allt gods är rätt och helt så att inga problem uppstår vid monteringen.

Powered by Talex e-handelssystem